Hvad er duplicate content?
Mange virksomheder får dårlige betingelser fra start af, hvis deres webbureau ikke gør arbejdet godt nok. Jeg kigger på problemet og guider dig igennem det hele.
Lad os sige at du vælger et webbureau og beder dem om at lave en hjemmeside for dig.
“Intet problem” siger bureauet, og går straks i gang med at lave hjemmesiden, som helt sikkert bliver flot.
Derefter lægger de en beta-version af din hjemmeside ud på www.firmaets-navn.dk/hjemmesider/dit-firmanavn.
Al tekst, billeder osv., bliver tilføjet og du er klar til at få hjemmesiden på dit eget domæne.
Herefter crawler Google din hjemmeside, som bliver sandsynligvis bliver banned, grundet Duplicate Content.
Duplicate Content forklaret
Duplicate content er en slags sikkerhedsforanstaltning som Google har lavet, for at sikre sig, at du, som bruger, ikke får overflødige resultater. Og overflødige resultater er ikke noget Google er interesseret i, at du får, da det resulterer i at færre og færre vil bruge Google. Derefter vil annoncørerne ikke annoncere hos Google mere, og så falder Google’s indtjening.
Duplicate Content forklaret visuelt:
Hvad sker der på billedet?
- En bruger søger på “bil”
- Google kigger i sin database, og ser “Jon’s biler”, “Hans’ bilhandel” og “Bo’s bedste biler” (alle fiktive)
- Google opdager at de 2 første hjemmesider har samme indhold, men Google crawlede “Jon’s biler” først, og regner derfor med at “Hans’ bilhandel” må være snydere, som har kopieret.
- Google vil vise brugeren de mest relevante resultater: Jon’s biler” og “Bo’s bedste biler”
Vi er opmærksomme på dette i owix, så vi sørger selvfølgelig for, at det ikke sker, da vi jo ønsker at vores kunder har de bedste muligheder fra start af.
Så næste gang du skal have en hjemmeside, så vælg din programmør med omhu, og vær sikker på at det ikke sker igen!
Tagget med duplicate content, SEO, søgemaskineoptimering
Skrevet i SEO
Skrevet den 18. October 2009 | Skriv en kommentar
Skriv en kommentar